Lagt inn eksterne lenker; lover/forskrifter, VTFKs rutine for arkivering.. Endret i teksten, bla. tatt inn eget punkt om taushetsbelagt/sensitiv informasjon, som er unntatt offentlighet, Rolle- og tilgangsstyring
Endret: Etter internrevisjon 1.11.23 Tatt inn nye underpunkter under innhold/gjennomgang av;
- Er skolens politikk fulgt og mål oppnådd. Måloppnåelse vurderes på all aktivitet årlig før nye mål settes.
- Fastsetting av mål og måltall for politikk og strategi for kommende år.
- Ved endringer i eksterne og interne forhold som er relevante for ledelsessystemet for kvalitet gjennomføres ny mellomliggende «Ledelsens gjennomgang» og mål justeres.
-Verifisering av organisasjonskartet og ressurser, stillingsinstrukser, kompetanse og Kvalitetsmanualen.
- Beslutning for videre utvikling av kvalitetspolitikk og overordnet styring.
• Små endringer av politikk mellom de årlige ledelsens gjennomgang kan utføres om nye krav er blitt gjeldende og godkjennes av rektor. Melding om endring legges ut på Teams-rom for personalet.
• Oppfølging og kontroll av risikovurdering – fungerer iverksatte tiltak etter sin hensikt?
Har satt inn underleverandører som manglet etter internrevisjon 01.11.23. USN-IMA (simulatorer og GOC) og henvist til egen oversikt over eksterne leverandører (utdanning) som foreligger hos økonomi. Andre endringer; Tatt ut "Datatilsynets melde og konsesjonsplikt" (gjelder ikke lenger) - under beskrivelse. Tatt ut punkt "systemforbindelse" - lagt til under pkt. kryssreferanse.
Tatt inn AP560 Ledelsens gjennomgang som intern systemforbindelse.
Har endret til risikomatrise til 5x5 og gjort justering i teksten.
Endringer; Endret tittel fra klage på faglærer og undervisning - til klage på undervisning og studiekvalitet. Hjemmel: Studentkontrakt, samarbeidsavtale, studieplan og studenthåndboka. Endret fremgangsmåte trinn 1 til trinn 3.
Gjennomgang og revisjon i henhold til krav § 2-6 Utdanningens administrasjon og infrastruktur og NOKUTs veileder (Informasjonsskriv om ny fagskoletilsynsforskrift). Anbefalinger til studenter knyttet til anskaffelse av datamaskin, datatilbehør og kalkulator er gjennomgått med IT, oppdatert og lagt til i EK.
Lagt inn følgende underleverandører:
• Simulatorer fra USN-IMA for navigasjon
• GMDSS/GOC labb fra USN-IMA.
• Nettbasert utdanning deltid
• Kurs etterutdanning eller fag.
• Leverandør av Sikkerhetskurs
Oppdatert og endret følgende: tatt ut "Vurderingskriterier for alle simulatorene". Står nå vurdere studentens evne til å demonstrere kompetansenivået. Under registreringer: endret til "Studenters fravær registreres i Visma InSchool".
Endret pkt. 4 i tabell: (jf. observasjon 1 DNV revisjon våren 2024.
Lagt inn: For Maritime studier benyttes B22 Samarbeidsavtale mellom FVT og andre maritime fagskoler for sluttvurdering og kompetanse utsjekk (EK).
Pkt. 6 Fagrådsevaluering: Lagt inn Gjelder ikke for Maritim utdanning.
Lagt inn ny setning: Hovedansvaret ligger hos den rollen som er oppført først i kolonne for ansvar. Denne rollen har ansvaret for å lede arbeidet, men oppgavene utføres i samarbeid med andre roller som er nevnt.
Tatt inn nytt avsnitt under beskrivelse om meldeplikt til NOKUT om nye utdanninger som er opprettet Eget punkt avslutningsvis om Melde fra til NOKUT og tilgang til søknadsportalen
Nytt avsnitt under beskrivelse om at det skal meldes fra til NOKUT om vesentlige endringer av utdanninger innenfor akkreditert fagområde.
Endret under siste punkt om innsending av endringsmelding til NOKUT. Lagt til nytt punkt vedr. nedleggelse av utdanningstilbud.
Arne Gustav Furu
Det nye studiet "3D modellering og teknisk tegning med DAK" som starter til høsten 2024 mangler oppføring i tabellen for ekstern deltakelse. Alle tre emnene i dette studiet skal ha variant 1. Se studieplan for dette studiet.
Flytdiagrammet er lest og revidert i samarbeid med avd.leder avd. kurs og etterutdanning, utviklingsleder og nytilsatt i avdeling kurs og etterutdanning. Det ble gjort noen justeringer på hvem som har ansvaret for å utføre noen av arbeidsoppgavene, da nytilsatt skal utføre noen av dem.
17.01 Skjemaet B06 er ikke i bruk iflg SA Studieavbrudd brudd meldes til SA/ADM - hvordan behandles dette? Venter på tilbakemelding på revisjon av dreiebok for Studiestart - og nærmere beskrivelse av rutine for studieavbrudd. Hva med Horten? - spør Agnes.
Skjema ble tatt ut og arkivert, fordi det ikke var i bruk. De fleste lager emneplan direkte i Canvas. En faglærer har etterspurt skjema - og det er derfor aktivert.
Tatt bort v1. Endret til ny forskrift for fagskolen under beskrivelse. Tatt ut henvisning til § 2-7 - erstattet med kapittel 7 i ny forskrift. Tatt ut pkt. systemforbindelse. Lagt til prosedyren QP722H under kryssreferanse.
30.1.23 MW: Har sendt spørsmål til Tone og Robert
27.1.23 MW: Må sees i sammenheng med B24 Studentsamtale start. Sjekk med Robert om denne er i bruk eller vil bli brukt.
Endret: Utfylt skjema skal lagres i egen mappe for «Evaluering» pr. studieår i avdelingens Teams-rom.
Tatt ut Se «Dokumenter/Kapittelstrukturen/KS dokumenter/Styringsdokumenter/Utfylte sjekklister, skjemaer, emnerapporter og evaluering/»Avdeling»/Årstall