Lagt inn nytt pkt. 7.2.11 Kurs i Hurtigbåt inkludert BRM-ERM gjennomføres i henhold til sjekkliste
Endret under punkt 5.3: Kvalitetspolitikken er dokumentert i skjema F500-04.
Lagt inn kobling til AP554
Nytt pkt. 6.6 Informasjonssikkerhet og personvern - ihht ny utgave DNV-ST-029 (kap. 3.4.3).
Lagt til to nye forskrifter under overordnede
Lagt inn lover/forskrifter for Kjøkken- og restaurantledelse. Redigert oversikt for helsefag - det eneste som er endret er rekkefølgen.
Tatt ut Febdok under Elektrofag (er programvare).
Lagt inn eksterne lenker; lover/forskrifter, VTFKs rutine for arkivering.. Endret i teksten, bla. tatt inn eget punkt om taushetsbelagt/sensitiv informasjon, som er unntatt offentlighet, Rolle- og tilgangsstyring
Endret: Etter internrevisjon 1.11.23 Tatt inn nye underpunkter under innhold/gjennomgang av;
- Er skolens politikk fulgt og mål oppnådd. Måloppnåelse vurderes på all aktivitet årlig før nye mål settes.
- Fastsetting av mål og måltall for politikk og strategi for kommende år.
- Ved endringer i eksterne og interne forhold som er relevante for ledelsessystemet for kvalitet gjennomføres ny mellomliggende «Ledelsens gjennomgang» og mål justeres.
-Verifisering av organisasjonskartet og ressurser, stillingsinstrukser, kompetanse og Kvalitetsmanualen.
- Beslutning for videre utvikling av kvalitetspolitikk og overordnet styring.
• Små endringer av politikk mellom de årlige ledelsens gjennomgang kan utføres om nye krav er blitt gjeldende og godkjennes av rektor. Melding om endring legges ut på Teams-rom for personalet.
• Oppfølging og kontroll av risikovurdering – fungerer iverksatte tiltak etter sin hensikt?
Ref. observasjon ved DNV revisjon: Lagt til et nytt pkt. under Beskrivelse/kompetanseoversikt: Skjema F622-02 Kompetansekrav og kompetanseoversikt for utdanninger brukes til å dokumentere kompetanse, og gir oversikt over emner, kompetansekrav og kvalifikasjoner for lærer/instruktører/underleverandører.
o Utfylt skjema er dokumentert i EK - Utfylte sjekklister, skjemaer, evalueringer, avdelingens årsrapport mv. i den respektive avdelingen de tilhører.
Har satt inn underleverandører som manglet etter internrevisjon 01.11.23. USN-IMA (simulatorer og GOC) og henvist til egen oversikt over eksterne leverandører (utdanning) som foreligger hos økonomi. Andre endringer; Tatt ut "Datatilsynets melde og konsesjonsplikt" (gjelder ikke lenger) - under beskrivelse. Tatt ut punkt "systemforbindelse" - lagt til under pkt. kryssreferanse.
Tatt inn AP560 Ledelsens gjennomgang som intern systemforbindelse.
Har endret til risikomatrise til 5x5 og gjort justering i teksten.
Endringer; Endret tittel fra klage på faglærer og undervisning - til klage på undervisning og studiekvalitet. Hjemmel: Studentkontrakt, samarbeidsavtale, studieplan og studenthåndboka. Endret fremgangsmåte trinn 1 til trinn 3.
Gjennomgang og revisjon i henhold til krav § 2-6 Utdanningens administrasjon og infrastruktur og NOKUTs veileder (Informasjonsskriv om ny fagskoletilsynsforskrift). Anbefalinger til studenter knyttet til anskaffelse av datamaskin, datatilbehør og kalkulator er gjennomgått med IT, oppdatert og lagt til i EK.
Tatt ut kompetansebevis under formål
Denne linjen fra denne paragrafen "Kontrollpunkter for utstedelse av vitnemål for studenter som har fullført maritim utdanninger" er fjernet. Dokumentasjon på innrapportering av vitnemål og kursbevis til SDIR ligger i mappe Maritim - årstall under resultatdokumenter i EK.
Endret ihht. Observasjon 5 - DNV revisjon - DNVST-0029 3.5.3/QP731
Tatt inn innleide ressurser i tittel. Lagt inn beskrivelse av hva som er underleverandør og hva som er innleide ressurser. Lagt inn nytt punkt. om ekstern sensur under både underleverandører og innleide ressurser.
Oppdatert og endret følgende: tatt ut "Vurderingskriterier for alle simulatorene". Står nå vurdere studentens evne til å demonstrere kompetansenivået. Under registreringer: endret til "Studenters fravær registreres i Visma InSchool".
På bakgrunn av internrevisjon 3.12.24 og observasjon nr. 5.
Lagt inn i tabell pkt. 1) Studiebarometeret , pkt.2) Studiestart og pkt.3): Avsluttende emne-evaluering. Faglig og utdanningsfaglig oppfølging av evalueringer og studentundersøkelser. Ansvar: FA/UFA.
Endret til ekstern evaluering av vurderinger eller vurderingsordninger (tatt ut og/eller).
Endret tittel på retningslinjer: Retningslinjer for arbeidskrav og sluttvurdering ved Fagskolen Vestfold og Telemark
Lagt til et avsnitt med henvisning til skjema F724 Ekstern evaluering av vurdering eller vurderingsordningene ved FVT for hvordan den eksterne deltagelsen i vurderingen gjennomføres, for hvilke emner og utdanninger det er ekstern deltagelse i den enkelte vurderingen eller ekstern evaluering av vurderingsordningene.
Ina Camilla Lauvli Engan
Styret oppnevner sakkyndig komite, gjør de det? Hvordan foregår det?
Merknader til denne versjonen
Tatt inn nytt avsnitt under beskrivelse om meldeplikt til NOKUT om nye utdanninger som er opprettet Eget punkt avslutningsvis om Melde fra til NOKUT og tilgang til søknadsportalen
Nytt avsnitt under beskrivelse om at det skal meldes fra til NOKUT om vesentlige endringer av utdanninger innenfor akkreditert fagområde.
Endret under siste punkt om innsending av endringsmelding til NOKUT. Lagt til nytt punkt vedr. nedleggelse av utdanningstilbud.
Endringene og justering: Vurderingsordning 1 slettet Vurderingsuttrykkene kan ikke sammenlignes. Bestått og ikke bestått. Fjernet at bestått er en D.
Antall forsøk på arbeidskrav forblir slik det er, men et 3. forsøk kan gis. Dette avklares med faglærer og studie- og drifts.adm.
Frist for tilbakemelding for student er inkludert. 3 ukers frist på arbeidskrav.
Når studenten ikke oppfyller arbeidskrav som er satt som vilkår for å få sluttvurdering, så må studenten varsles da dette er et enkeltvedtak med klageadgang.
Utregning, hvilken vurderingsordning gjelder for dem? Må det lages en ny?
Utregning av vektet gjennomsnitt er beskrevet.
Fotnoter er slettet, og teksten er inkludert fortløpende i avsnittene.
Klagerett muntlig høring. Studentombudet.
Tydeliggjort hva loven og NOKUT sier.
Sjekklister inkludert
Irmina Celebic
Ber om revidering av denne rutinen og at driftsadministrasjon involveres i arbeidet.
Merknader til denne versjonen
Flytdiagrammet er lest og revidert i samarbeid med avd.leder avd. kurs og etterutdanning, utviklingsleder og nytilsatt i avdeling kurs og etterutdanning. Det ble gjort noen justeringer på hvem som har ansvaret for å utføre noen av arbeidsoppgavene, da nytilsatt skal utføre noen av dem.
17.01 Skjemaet B06 er ikke i bruk iflg SA Studieavbrudd brudd meldes til SA/ADM - hvordan behandles dette? Venter på tilbakemelding på revisjon av dreiebok for Studiestart - og nærmere beskrivelse av rutine for studieavbrudd. Hva med Horten? - spør Agnes.
Skjema ble tatt ut og arkivert, fordi det ikke var i bruk. De fleste lager emneplan direkte i Canvas. En faglærer har etterspurt skjema - og det er derfor aktivert.
Tatt bort v1. Endret til ny forskrift for fagskolen under beskrivelse. Tatt ut henvisning til § 2-7 - erstattet med kapittel 7 i ny forskrift. Tatt ut pkt. systemforbindelse. Lagt til prosedyren QP722H under kryssreferanse.
30.1.23 MW: Har sendt spørsmål til Tone og Robert
27.1.23 MW: Må sees i sammenheng med B24 Studentsamtale start. Sjekk med Robert om denne er i bruk eller vil bli brukt.
Endret lagring i første setning fra EK til teams: Utarbeides av faglærer(e) etter hvert emne/modul og sendes til avdelingsleder, som lagrer den i avdelingens Teams-rom.
Endret tekst vedr. lagringssted: Utfylt skjema skal lagres under avdelingens dokumentmappe i EK. Se «Dokumenter/Kapittelstrukturen/Kvalitetssystem/KS dokumenter/AVDELINGENE - rutiner, sjekklister, evalueringer, avdelingens årsrapport mv. /Avdeling/Årstall.
Noen få justeringer av skjemaet.
Avvik, observasjoner og forbedringsforslag fra internrevisjon registreres i avviksmodulen i kvalitetssystemet (EK). Tatt inn smarte tiltak.
Har fjernet følgende, og ser ikke behov å ha det med på sjekklisten. "Instruktør Morteza Shabani har gjennomført to kurs på vegne av Redningsselskapet for fagskolens studenter".
Tatt inn ny setning i siste punkt: Uønsket publisering og deling kan føre til erstatningsansvar og straffeansvar ifølge personopplysningsloven og åndsverkloven.